loading...
کنسول های بازی جهان
ارشیا نجف الاهی بازدید : 115 چهارشنبه 13 آبان 1394 نظرات (0)

dualshock4-3

 
 
4.46/5 ( 89% )
based on 13 ratings

DualShock ۴، دسته ی همراه کنسول PS4 یکی از بهترین کنترلرهایی است که ساخته شده ولی متآسفانه شما فقط روی PS4 میتوانید از آن استفاده کنید، البته به طور رسمی.

دو کاربر در فروم های PCSX2 روی نرم افزاری به نام DS4Tool کار کرده اند که به شما امکان وصل کردن دسته ی DualShock ۴ را به کامپیوتر می دهد. این نرم افزار دسته ی PS4 را به عنوان دسته ی Xbox 360 به ویندوز معرفی می کند.

 

ادامه ی مطلب رابزنید

قدم اول: درایور های دسته ی Xbox 360 را برای ویندوز نصب کنید

نرم افزار باعث می شود که ویندوز فکر کند که دسته ی DualShock 4 یک دسته ی Xbox 360 است، بنابراین شما ابتدا باید درایورها را برای آن کنترلر دانلود کنید. کنترلر Xbox 360 سالهاست که با ویندوز به خوبی کار می کند و نصب کردن آن بسیار ساده است. درایور را از سایت مایکروسافت دانلود و نصب کنید.

415144-sony-dualshock-4

قدم دوم: DS4Tool را دانلود و Extract کنید

الان وقت دانلود خود نرم افزار است. آن را در پوشه ای که به راحتی قابل دسترس است Extract کنید. این نرم افزار برنامه ای نیست که نصب شود؛ بلکه از خود پوشه اجرا می شود.

قدم سوم: درایور Virtual Bus را نصب کنید

این مرحله ی سحر آمیزی است که باعث می شود ویندوز فکر کند که دسته ی DualShock 4 یک دسته ی Xbox 360 است. پوشه ی Virtual Bus Driver را در پوشه ی extract شده باز کنید و ScpDriver.exe را اجرا کنید. بر روی Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا کار برنامه تمام شود. باید به شما پیام نصب موفقیت آمیز درایورها را بدهد. برنامه را ببندید.

415143-sony-dualshock-4

قدم چهارم: دسته ی DualShock 4 خود را وصل کنید

شما می توانید دسته ی خود را از طریق USB یا بلوتوث وصل کنید. اگر می خواهید با کابل آن را وصل کنید، با یک کابل microUSB می توانید این کار را انجام دهید.

اگر می خواهید از بلوتوث استفاده کنید باید DualShock 4 را در حالت pairing قرار دهید. در ابتدا، اگر یک پلی استیشن ۴ دارید که دسته ی شما به آن وصل است، هر دو کنسول و دسته را خاموش کنید. سپس دکمه ی “share” و “PlayStation” را نگه دارید تا زمانی که نور جلوی دسته شروع به چشمک زدن کند. دکمه ها را رها کنید و DualShock 4 را همانند هر وسیله ی بلوتوث دیگری از طریق منوی Add device به ویندوز وصل کنید. باید به عنوان یک Wireless controller شناخته شود.

415145-sony-dualshock-4

قدم پنجم: DS4Tool را اجرا کنید

در پوشه ی اصلی، ScpServer.exe را اجرا کنید. اگر همه چیز به خوبی کار کند، باید دسته ی DualShock 4 را به عنوان Controller 1 بشناسد و اطلاعاتی درباره ی آن به شما بدهد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد بعضی تنظیمات دسته را تغییر دهید. اگر از بلوتوث استفاده می کنید می توانید میزان شارژ باقیمانده ی باطری دسته را چک کنید، و حتی می توانید رنگ نور جلوی دسته را تغییر دهید، یا آن را کاملا خاموش کنید (امکانی که پلی استیشن ۴ به شما نمی دهد).

در DS4Tool جستجو کنید تا بهترین راه استفاده از آن را پیدا کنید. شما می توانید touchpad را با نگه داشتن R2 و L2 و فشار دادن touchpad فعال کنید. این به شما این امکان را میدهد که نشانگر روی صفحه را، که در اینجا موس است، با صفحه ی لمسی کنترل کنید. زمانی که صفحه ی لمسی فعال است، L1 کلیک چپ و L2 راست کلیک است، شما می توانید صفحه ی لمسی را با نگه داشتن L1 و کلیک کردن صفحه ی لمسی غیرفعال کنید.

415146-sony-dualshock-4

اگر از سیستم عامل Mac استفاده کنم چطور؟

هم خبر خوب هست و هم خبر بد. خبر خوب اینکه وصل کردن DualShock 4 به Mac شما بسیار راحت تر از ویندوز است. خبر بد اینکه سازگاری آنها بسیار محدودتر است. تنها دسته را با USB به Mac وصل کنید تا آن را به عنوان GamePad شناسایی کند.ا گر می خواهید از بلوتوث استفاده کنید، دکمه ی share را نگه دارید و دکمه ی Playstation را فشار دهید تا زمانی که نور جلوی دسته شروع به چشمک زدن کند و سپس آن را با Pair, Mac کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام ما شایان نماینده و ارشیا نجف الاهی هستیم. ما می خواهیم برای شما بازدیدگنندگان گرامی مطالبی درباره تمام کنسول های بازی جهان بگذاریم. برای ظهور آقا مهدی (عج) یک صلوات ختم کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام کنسول برای بازی بهتر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 272
  • بازدید سال : 4,174
  • بازدید کلی : 70,290